FAQ Find Person

Hvordan bliver resultater vist inden for Person?

Øverst på siden under søgefelterne kan du se antallet af personer, der matcher din søgning. Resultaterne bliver automatisk vist i alfabetisk rækkefølge ud fra Navn.

Søgeresultater i Person indeholder altid flere kontaktoplysninger samt link til kort.

Ved at klikke på navnet kan du se de nævnte informationer samt yderligere information, der knytter sig til personen.

Hvorfor finder jeg ikke det jeg søger?

  • Søg kun på hele ord
  • Indsæt område, by eller vejnavn i "hvor"-feltet
  • Tjek, at du har stavet korrekt
  • Prøv at søge i et større geografisk område
  • Undlad husnummer, hvis du søger efter en adresse

Generelt:
Undlad en oplysning, hvis du er usikker på, om den er helt korrekt.

Det kan også ske, at privatpersonen ikke er registreret. Det kan der være flere årsager til:

  • Personens telefonnummer kan være hemmeligt og vises derfor ikke på søgetjenester.
  • Telefonabonnementet står måske i et andet navn end det, du søger på.
  • Personen er flyttet for nylig.

Data i Kraks persondatabase bliver opdateret en gang om ugen. Vær opmærksom på, at nogle teleselskaber leverer data flere gange om ugen, mens andre kun leverer en gang om måneden. Du kan derfor opleve, at det kan tage mere end en måned, før dine nye oplysninger er med på krak.dk

Hvilke data indeholder Person?

Personsøgetjenesten indeholder navne og teleoplysninger på alle privatpersoner og virksomheder, der er registreret hos større danske teleselskaber.

Hvordan bliver jeg optaget i Person?

Du bliver automatisk optaget i Person, hvis du har abonnement hos et af de større danske teleselskaber, f.eks. TDC Mobil, TDC fastnet, TDC Kabel TV, Sonofon, Telia, Telia Mobile, CBB, 3, Telenor, Dansk Bredbånd, Cybercity og Telmore.

Hvis du allerede har et abonnement hos et af disse selskaber, og har det varet mere end 2 måneder, bør du bliver fundet på Kraks personfane. Sker det ikke, er det på grund af en fejl i de data, dit teleselskab leverer til os. Oftest er det fordi, dit nummer er markeret ”hemmeligt”. For at rette op på dette, skal du henvende dig til dit teleselskab og få ændret den måde, du er registreret på.

Du har også mulighed for selv at tilføje dit telefonnummer, navn og adresse.

Søg dit nummer frem. Hvis nummeret ikke findes, kan du herefter trykke ”Tilføj nummer”. Herefter bliver du sendt til en selvbetjeningsformular, hvor du skal udfylde dine kontaktoplysninger.

Hvad koster det at blive optaget i person?

Det er gratis

Hvad gør jeg, hvis jeg har rettelser til min optagelse i Person?

Hvis du har et på forhånd kendt mobilnummer, kan du ændre dine oplysninger på www.krak.dk og www.eniro.dk.

Hvis du ønsker at ændre eller tilføje oplysninger til din personlige optagelse, skal du benytte vores online selvbetjeningsformular. Du finder formularen ved at søge dig selv frem og derefter klikke på ”Ret oplysninger”

Dine rettelser slår ikke igennem i de trykte bøger såsom Mostrup og Den Røde Lokalbog. For at ændre eller slette oplysninger i telefonbøgerne skal du kontakte Eniro Danmark på telefon 88 38 38 00.

Da vi får persondata direkte fra de forskellige teleselskaber, bør du også henvende dig til dit teleselskab, som også retter dine oplysninger. Hermed er du samtidig sikret, at dine oplysninger bliver rettet de andre steder, dit teleselskab også videregiver informationer til.

Hvis du ikke får det rettet hos dit teleselskab, risikerer du, at din rettelse bliver slettet, når vi får opdaterede data fra dem.

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger, statistik og til at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Ved at anvende vores tjenester accepterer du vores brug af cookies