Vi tilbyder reparation af alle bilmærker på vores autoriseret værksted, som også kan give din bil en veludført undervognsbehandling. Vores pladeværksted reparerer skader helt efter bogen, og du får en gratis lånebil, mens vi reparerer skaden på din bil. Vi lægger vægt på den kvalitetsbevidste service og den personlige betjening, og sådan fortsætter vi. I vores værksted vil du altid møde venligt og kompetent personale, der tager sig godt af din bil. Kontakt os for mere information.
Vores historie
Brødrene Tage og Eigil Elboe lancerede i 1980 Brdr. Elboe Automobilcenter i Aabyhøj, Aarhus. Vi har siden begyndelsen lagt vægt på den kvalitetsbevidste service og den personlige betjening, og sådan fortsætter vi. I vores værksted os vil du altid møde venligt og kompetent personale, der tager sig godt af din bil.
Brdr. Elboe ApS Åbyhøjs valgte links
Billedgalleri
Brdr. Elboe ApS Åbyhøj, Virksomhedsinformation
Officielle oplysninger
Juridisk navn
BRDR. ELBOE Autoservice ApS
Selskabsform
Anpartsselskab
Startdato:
24-09-1977
CVR-nr:
82237615
Selskabskapital
200000
Omsætning
-
NACE-branche
451120 Detailhandel med personbiler, varebiler og minibusser, 452010 Autoreparationsværksteder mv.
Jeg havde min Hyundai i10 til et 2 års eftersyn (Stort eftersyn) Til eftersynet havde jeg også et par garanti reparationer. De tog gladeligt imod reparationerne, og jeg lånte en Hyundai i20. Det hele gik godt, og damen der tog imod min bil/nøgle var meget venlig :) Tak for denne gang, kommer klar igen :)
Mads
mere end et år siden
Enkelte individer i Brdr. Elboe lever desværre op til de stereotype fordomme, man kunne have om den klassiske brugtvognssælgers troværdighed. Varm og venlig attitude under købet og en hel del mere vrangvillig opførsel ved den første reklamation. For ganske nyligt endte det endda i en regulær diskussion med én af stedets sælgere, paradoksalt nok i en situation hvor jeg kom med henblik på at skifte mit ”uheldige” køb hos dem ud med en nyere model, da jeg efterhånden havde fået nok af værkstedsbesøg.
For syv mdr. siden købte jeg en brugt Peugeot 206 st. fra 2003 hos dem. Siden købet har der været flg. defekter: - en kilerem med detilhørende skade af et svinghjul - et koblingskabel sprunget - airconen defekt 2-3 gange - defekt kontakt til bagklappen - defekt batteri - defekt elbagrude - defekt bagvisker - senest en bundpakning der er gået, så olien efterhånden løber lige igennem ved påfyldning.
Og jeg har sikkert glemt noget i farten. Af værkstedsbesøg er vi i hvert fald oppe på omkring de 20.
Ved første reklamation (den sprungne kilerem) ca. 14 dage efter overtagelsen forklarede sælgeren mig på en venlig men også insisterende måde, at de ville dække denne udgift, men at jeg i fremtiden selv skulle finde en mekaniker at køre den til, da jeg ikke havde tegnet garanti og derfor ikke havde krav på at få udbedret skader. Ved næste defekt kort tid efter (defekt aircon) var jeg heldigvis blevet klar over købelovens retningslinjer for køb af brugt bil ved en forhandler, og jeg vidste, at fejl på bilen inden for de første 6 mdr. blev betragtet som fejl på bilen ved overtagelsen og dermed sælgers ansvar, og at bevisbyrden lå hos sælger i tilfælde af uenigheder. Da jeg efter reparation nr. 2 skulle afhente bilen, forsøgte forhandlerens direktør at forklare mig, jeg selv skulle dække regningen, da jeg ikke havde tegnet garanti. Samtalen fandt sted ved disken ved indgangen, hvor der befandt sig andre kunder, og da jeg i deres påhør henviste til reglerne i købeloven, vendte han sig noget misfornøjet rundt og mumlede noget uforståeligt ned i gulvet, imens han gik bort og noget kortfattet vendte tilbage og eftergav udgifterne. Siden da er defekterne kommet i en lind strøm, og stedet har siden da taget sig af omkostningerne uden så mange kommentarer, omend en del irritation og kold luft har været at spore hos enkelte.
Nu hér efter 6 mdr. siden overtagelsen er der gået en bundpakning. En reparation til i omegnen af kr. 8.000 at få udbedret, og jeg har efterhånden mistet modet med bilen og overvejer at købe en helt ny bil. I dén anledning tager jeg for ganske nyligt ud til Brdr. Elboe og forklarer min frustration over bilens mere end forventet ringe beskaffenhed i den korte periode i håb om, deres samvittighed ift. dén bunke åbenbart løst sammensat metal, jeg har købt af dem, skulle afstedkomme et godt tilbud på et bilbyt eller måske en slåen halv skade eller lignende af en ret så dyr reparation synliggjort for mig lige på den anden side af de famøse 6 mdr. At fremlægge sådan en sag for stedets vel ældste sælger blev åbenbart lidt for meget af en abstrakt øvelse i at gribe et potentielt salg af en ny bil. Det blev i hvert fald til en omgang ophedet ordkløveri om de 6 mdr. og en del kortfattede og savlsprudlende udmeldinger om, at hvis jeg var interesseret i at købe noget, kunne jeg gå ud og tjekke prisen i forruden.
Jeg skriver dette for at give andre evt. købere hos Brdr. Elboe et indblik i, hvordan livet kan se ud på den anden side af underskriften i denne forretning. Stedets mekanikere, bogholdere og i særdeleshed lageransvarlige har kun været smilende og imødekommende over for mig, men stedets tunge herrer…jeez!!