FAQ Find Person

Hvordan bliver resultater vist inden for Person?

Øverst på siden under søgefeltet kan du se antallet af personer, der matcher din søgning. Resultaterne bliver vist i tilfældig rækkefølge ud fra det du har søgt på.

Søgeresultater i Person kan indeholde flere kontaktoplysninger samt link til kort.

Ved at klikke på navnet kan du se de nævnte informationer samt yderligere information, der knytter sig til personen.

Hvorfor finder jeg ikke det jeg søger?

  • Søg kun på hele ord
  • Tilføj evt. område, by eller vejnavn
  • Tjek, at du har stavet korrekt
  • Prøv at søge i et større geografisk område
  • Undlad husnummer, hvis du søger efter en adresse

Generelt:
Undlad en oplysning, hvis du er usikker på, om den er helt korrekt.

Det kan også ske, at privatpersonen ikke er registreret. Det kan der være flere årsager til:

  • Personens telefonnummer kan være hemmeligt og vises derfor ikke på søgetjenester.
  • Telefonabonnementet står måske i et andet navn end det, du søger på.
  • Personen er flyttet for nylig.

Data i Kraks persondatabase bliver opdateret hver dag. Vær opmærksom på, at nogle teleselskaber leverer data flere gange om ugen, mens andre kun leverer en gang om måneden. Du kan derfor opleve, at det kan tage mere end en måned, før dine nye oplysninger er med på krak.dk

Hvilke data indeholder Person?

Data om Person indeholder hovedsagelig navne, adresser og teleoplysninger på alle privatpersoner, der er registreret hos større danske teleselskaber.

Hvordan bliver jeg optaget i Person?

Du bliver automatisk optaget i Person, hvis du har abonnement hos et af de større danske teleselskaber, YouSee, Telia, CBB, 3, Telenor, Telmore m.fl.

Hvis du har et abonnement hos et af disse selskaber, og har det været aktivt i mere end 2 måneder, bør du bliver fundet under Person. Sker det ikke, kan det være på grund af at dit nummer er markeret ”hemmeligt”. For at rette op på dette, skal du henvende dig til dit teleselskab og få ændret den måde, du er registreret på. Det kan også være en fejl i de data, dit teleselskab leverer til os.

Har du f.eks. firmabetalt mobil, kan du skrive til os på mail: privatperson@krak.dk. Send os dit fulde navn, adresse og tlfnr. så opretter vi dig i vores database.

Hvad koster det at blive optaget i person?

Det er gratis

Hvad gør jeg, hvis jeg har rettelser til min optagelse i Person?

Hvis du ønsker at slette, ændre eller tilføje oplysninger til din person optagelse, skal du rette henvendelse til dit teleselskab.

Da vi får data på personer fra de største teleselskaber i Danmark, bør du først og fremmest henvende dig til dit teleselskab og få rettet dine oplysninger. Hermed er du sikret, at dine oplysninger bliver rettet alle steder, hvor dit teleselskab videregiver informationer til.

Skulle du være manuelt oprettet i vores database, kan du sende rettelserne til os på mail: privatperson@krak.dk. Send os dit fulde navn, adresse og tlfnr. som du står registreret med nu, samt de nye oplysninger, så retter vi det i vores database.

Du kan også kontakte os på telefon 88 38 38 00.