gav 2078 virksomheder i dette område
Michael Skolens undervisning bygger på et idégrundlag, der er udarbejdet af den østrigske filosof og naturvidenskabsmand, Rudolf Steiner.Vi har endnu ledige pladser på udvalgte klassetrin.
Arealmæssigt er Frederikssund den næststørste kommune i Nordsjælland, og har med sine storslåede landskaber let adgang til kyst og natur. Fra Frederikssund by er der S-togsforbindelse med 10-minutters drift og kun 45 minutters rejsetid til København. Byen har desuden stort shoppingcenter, og en hyggelig gågade med masser af specialforretninger.
For os på Kratholmskolen handler en god skole også om funktionelle bygninger, gode undervisningsmaterialer og dygtige lærere. Hvordan vi ser på dit barn, bliver afgørende for, hvordan vi senere underviser det og omgås det i hverdagen. Som forælder kan du forvente, at vi har tænkt os godt om, inden vi overhovedet tilbyder undervisning. Du kan også forvente, at vi fortæller, hvad vi har tænkt.
Lilleskolerne tilhører de frie grundskoler og er underlagt friskoleloven og undervisningsministeriet. En fri skole er en selvejende institution, som staten giver tilskud til. Skolen er baseret på et humanistisk og demokratisk grundsyn. Dialogen, det forpligtende fællesskab, nærværet og skoleglæden udgør med undervisningens høje faglighed og kreativitet et vedvarende og udviklingsorienteret alternativ til andre skoleformer. Undervisning er fra 0. - 9. klasse med ca. 22-24 elever i hver klasse.
Skovbakkeskolen er den største skole i Odder Kommune og ligger i smukke omgivelser i kanten af Odder med byens centrum til den ene side og skoven til den anden. Vi har grundskoleforløb fra 0-9. klasse. Kontakt os for yderligere information.
(5)
Lilleskolerne arbejder på et pædagogisk grundlag, der hverken er ideologisk, politisk eller religiøst. Skolesynet tager udgangspunkt i, at opdragelse og undervisning er to sider af samme sag. Man tager udgangspunkt i barnet, dets forudsætninger, udvikling og de lærerprocesser, skolen gerne skulle danne rammen om. Barnet betragtes som et ligeværdigt menneske i skolen og dialogen og nærværet er i centrum. Der lægges stor vægt på tæt samarbejde mellem forældre, lærere og elever.
Stige Friskole er et sikkert og trygt skoletilbud med vægt på både det menneskelige og det faglige. Skolens værdier: Fællesskab-Læring-Ordentlighed-Trivsel. Der er én klasse på hver årgang. Der optages max 22 elever pr. klasse.
Sct Joseph Søstrenes Skole er en katolsk skole, og dermed adskiller den sig fra de fleste andre skoler. Der undervises i de samme fag som i folkeskolen, men en katolsk skole bygger på den kristne tro og den kristne holdning til livet og døden.
Højby Friskole bygger på Grundtvig og Kolds tanker om skole for børn og unge, hvilket betyder et nært samarbejde mellem hjem og skole, og at fortælling og samtale prioriteres højt. Når man melder sit barn ind i skolen, melder man samtidig familien ind i et forpligtende fællesskab. Der lægges vægt på høj faglighed i undervisningen. Ligeledes udvikles kreativitet og færdigheder i de praktiske musiske fag til gavn og glæde for den enkelte elev.
Øresunds Internationale Skole er en forældredreven friskole med undervisning fra børnehaveklasse til 9. klasse. En mindre skole hvor tryghed, ro, tolerance og god disciplin spiller en vigtig rolle i hverdagen. En stor del af undervisningen er individuel, hvor eleven lærer i eget tempo, som gør, at eleven mødes, der hvor eleven er. En skole med dansk pensum og mange undervisningstimer i engelsk. Skolen har et fagligt højt niveau, som gør at eleverne afslutter med gode afgangseksaminer.
Den nye Horsens kommune tæller cirka 86.000 indbyggere. Kommunen består af de tidligere Horsens, Gedved og Brædstrup kommuner, minus en lille del af Brædstrup. Kommunen dækker et areal på 520 km2 og breder sig fra Endelave i øst til Brædstrup i vest.
På Hillerød Lilleskole har vi et skarpt fokus. Vi stræber efter en unik kombination af læring og sociale kompetencer i et trygt undervisningsmiljø. Klassernes størrelse ligger maksimalt på 22 elever på alle klassetrin. Det giver os en særlig mulighed for at arbejde individuelt med eleverne, så alle lærer det, de skal. Kontakt os for nærmere information.
Skolen har ca. 430 elever fordelt i tre huse og inddelt i tre afdelinger, indskoling-, mellem- og udskolingsafdeling. Med til skolens profil hører skolens optimale klassekvotienter. Fra bh.kl.-2.kl. er der 20 elever i hver klasse. Fra 3.-6.kl. er der 21 elever i hver klasse. Fra 7.-9.kl. er der 23-24 elever i hver klasse. Der tilstræbes en ligelig fordeling mellem piger og drenge i klasserne. Skolen har skolefritidsordning fra bh.kl.-3. kl.
Byens Skole har et trygt læringsmiljø præget af skoleglæde, og med vægt på forståelse og respekt for den enkelte og fællesskabet. Vores mål er at alle elever får optimal mulighed for udvikling af faglige, sociale og personlige kompetencer, der kan være medvirkende til at give den enkelte de bedst mulige redskaber til at kunne skabe sig et godt liv i nutidens og fremtidens demokratiske samfund. Læs mere på vores hjemmeside.
Vi er en fri grundskole for hele Nordfyn, med begyndelse i 1884. Skolen lægger vægt på en skolegang, hvor den enkelte elev får mulighed for at udnytte sit potentiale. Det opnås bl.a. ved en lav klassekvotient og en tydelig klasseledelse. Skolens værdigrundlag bygger på begreberne: Faglighed, Ansvarlighed og Gensidig Respekt.
En skole med faglighed og tryghed i højsædet. Borup Privatskoles formålsparagraf: At drive en grundskole efter de til enhver tid gældende regler for friskoler og private grundskoler. At drive en grundskole uden politisk eller religiøs tilknytning, der giver undervisning inden for børnehaveklasse til 10. klasse og forbereder eleverne til de statskontrollerede prøver.
Billesborgskolen er en lille skole med tid og plads til det enkelte barn. Skolen har en ambition om at være et sted, hvor der skabes gode rammer for at trives og for at lære. 10 års skolegang skal være en positiv og god oplevelse. Læs mere på hjemmesiden.
(5)
Sct. Albani Skole er en katolsk skole med klare værdier. Vi har store faglige ambitioner i vores daglige arbejde og den enkelte elev betragtes som noget ganske unikt. Vi måler ikke barnet i forhold til andre elever, men fokuserer på en positiv udvikling for den enkelte. Som privatskole har vi mulighed for at præge prioriteringen af fagene, ændre på fagenes timetildeling, tilbyde yderligere fag, have tidligere sprogstart m.m. Vi tilbyder bl.a. kinesisk undervisning til 7., 8. og 9. klasse.